Beautiful Globe

Ten thousand buddhas

Publicerad 2015-10-17 12:12:30 i Hong Kong 2015,

Vägen upp till klostret med tiotusen buddhas är fylld av relativt fula buddhastatyer. Tyckte vägen upp till klostret var häftigare än själva ja.. klostret. Hade tänkt mig att buddhorna skulle vara lite finare utan "smink" och meterlånga ögonbryn. 
Klostret. Inne finns tiotusen buddhas, inga bilder får tas innuti men aboslut värt ett besök.
Min absolut favorit. Denna finns allra högst upp, förbi klostret och upp för ytterligare trappor. Så himla fin, hade svårt att gå därifrån. Jag som har haft problem med mina knän kan säga att det faktiskt gick förvånansvärt bra att ta sig hela vägen upp så låt inte det skrämma dig.
Självklart regnade det på oss också men det löste vi genom att ta oss till IKEA som ligger alldeles nedanför och åt lunch där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Isabelle

Hej! Jag heter Isabelle och är 20 år. Jag bor strax utanför Stockholm och försöker komma på vart jag vill i livet. Denna blogg kommer endast handla om mina resor, min 'vardagsblogg' hittar ni här nedan. http://isabellelovisa.webblogg.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela